dag 3 Hanoi - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van 4friends Friends - WaarBenJij.nu dag 3 Hanoi - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van 4friends Friends - WaarBenJij.nu

dag 3 Hanoi

Door: 4friends

Blijf op de hoogte en volg 4friends

25 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben, zijn we de dag begonnen met een eenvoudig ontbijtje. Om 8.30u zijn we met de bus vertrokken naar het Mausoleum van Ho chi Minh. Dit was de vroegere president van Vietnam van 1945 tot 1955. Jammer genoeg was het Mausoleum wegens werkzaamheden gesloten. Wel hebben we door de prachtige tuin gewandeld en de huizen en auto's kunnen bekijken van Ho chi minh.
Hierna zijn we vertrokken naar de tempel der literatuur, waar de grondlegger van de wijsheid de filosoof Confucius aanbeden wordt door tal van studenten. Het toeval wilde dat vandaag de geslaagde studenten hun diploma kregen. Heel leuk om te zien, de studenten waren allemaal extra mooi aangekleed.
Vervolgens naar het kunstmuseum, waar veel vietnamese kunst te zien is.
We hebben aansluitend een wandeling door de unieke oude wijk van Hanoi gemaakt en een heerlijke uitgebreide lunch genoten.
s' middags een paar uurtjes vrije tijd gehad, om in de avond te gaan genieten van het waterpoppentheater. Een van ons was hier zo van onder de indruk dat hij pardoes in de verkeerde bus is gestapt! Hilarisch natuurlijk!!!
Het einde van het dagprogramma bestond uit een diner in het restaurant Hoa Sua waar je bedient wordt door kansarme jongeren. Het eten was niet je van het, maar de Jongeren zeer vriendelijk en fanatiek.
In de avond wilden we nog ergens een kopje koffie drinken, maar dat moet je hier echt niet doen, want de koffie is walgelijk zoet en zo sterk dat de lepel rechtop blijft staan.
Nog even over ons reisgezelschap, het is een enorme leuke en gezellige groep mensen, waarmee heel veel gelachen wordt. Ook de gidsen en chauffeur doen hun uiterste best het iedereen naar de zin te maken.

• 25 November 2014 - 19:01

Ter En Marjo:

As we speak komt er een berichtje binnen van jullie. Dachten zullen vandaag wel niks meer horen in verband met bedtijd voor jullie

• 25 November 2014 - 21:38

Monique:

Hallo vakantiegangers,

Fijn om te lezen dat jullie heerlijk aan het genieten zijn.Ga hier nog maar heerlijk mee door de komende weken.

Grt Monique

• 26 November 2014 - 00:12

Henri:

Hoi John en Tilly,
    Wij sluiten ons geheel aan bij jullie reisverslag van dag 3 Hanoi.
    Ik vind het heel discreet dat je niet schreef wie er zo onder de indruk was van het waterpoppentheater dat hij in de verkeerde bus stapte. Respect.....

Wij verheugen ons op de dag die komen gaat.......waarschijnlijk een dag met thee en oploskoffie

• 26 November 2014 - 02:34

Wim En Apha:

Vietnamese koffie met een karamel smaak. Praat me er niet van. Nam altijd eigen koffie en een koffie maker mee. In midden Vietnam kocht ik altijd een Frans broodje en een potje met Franse Pate. Weer eens iets anders.
    Veel plezier en blijf jullie volgen.