laatste dag in Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van 4friends Friends - WaarBenJij.nu laatste dag in Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van 4friends Friends - WaarBenJij.nu

laatste dag in Ho Chi Minh City

Blijf op de hoogte en volg 4friends

07 December 2014 | Vietnam, Xóm Chiếu

Onze voorlaatste en laatste dag in Vietnam Ho Chi Minh City

Eerst het verslag van gisteren:
Gisterochtend zijn we om 9.00u opgehaald door de bus die ons naar Chinatown bracht. Wat een drukte en chaos! Duizenden mensen en scooters die allemaal door elkaar heen liepen en reden. Een heel kleurrijk spektakel, maar we hielden het al gauw voor gezien. Ook door de hitte.
Aansluitend reden we naar het Voormalig Reunificatiepaleis. 30 april 1975 zijn Noord en Zuidvietnam herenigd na een vreselijke oorlog en toen kreeg het een andere naam: Onafhankelijkheidspaleis.
Hierna een bezoekje aan de Notre Dame Kathedraal en het voormalig Postkantoor. Hier waren een paar winkeltjes en hebben we leuke beeldjes gekocht.
Het werd langzaam weer tijd om de magen te vullen en toen hebben we een buffetlunch genoten.
Het programma wat volgde was minder leuk, nl een bezoek aan het War Remnants Museum. Hier zijn vele gebeurtenissen uit de Vietnam oorlog op foto's te zien. De meest gruwelijke gevolgen van bv folteringen en de nasleep van de aanslagen met Agent Orange (denk aan het meisje Kim Phuk, waarvan de filmpjes en foto's de hele wereld schokten)
De meesten van ons hadden het al snel gezien, Zo aangrijpend waren deze beelden.
Vanaf 15.30u hadden we de middag vrij en zijn we op zoek gegaan naar de Starbucks voor een echte lekkere kop koffie, ik geloof dat we half district 1 van de stad hebben gelopen. Op een gegeven moment besloten we naar het hotel terug te gaan, maar God beloont onmiddellijk want na al die inspanningen stonden we opeens voor de Starbucks!
Om 19.00u het afscheidsdiner met de hele groep en tevens het afscheid van onze gids Martin die vanmorgen om 7.30u weer terug ging naar Chiang Mai in Thailand.
We hebben aan hem een hele goede en betrokken gids gehad en dit willen we toch even vermelden.
Nog wat kleine wetenswaardigheden:

Ho Chi Minh City wordt het Parijs van de Orient genoemd, door de vele Franse invloeden die je er nog kunt zien.

Het nieuwjaarsfeest wordt hier 2 keer gevierd. Het internationale nieuwjaar, hier krijgt men 4 dagen vrij voor. En het Vietnamese nieuwjaar, waar men 9 dagen vrij voor krijgt. Deze dagen vallen op 19, 20 en 21 februari.

Ja en dan nu vandaag: we kunnen tot 15.00u gebruik maken van de kamer, dus rustig inpakken, nog een koffie bij de Starbucks, een lekker verfrissende douche en dan beginnen we aan de lange reis terug naar het koude Nederland.
Iedereen de groetjes en gauw tot ziens!
4 friends

• 08 December 2014 - 20:34

Michel En Wilma:

Hallo 4friends,

Het was prachtig om jullie te volgen. We hebben weer genoten.
    Maar.......heerlijk dat jullie weer huiswaarts keren. We missen jullie!
    We wensen jullie een goede en fijne vlucht. Hopelijk kunnen jullie een beetje slapen.
    We denken aan jullie. En we horen wel als jullie weer veilig thuis zijn. Doeiii.