reis van Hoi An- Danang naar Ho chi minh City - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van 4friends Friends - WaarBenJij.nu reis van Hoi An- Danang naar Ho chi minh City - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van 4friends Friends - WaarBenJij.nu

reis van Hoi An- Danang naar Ho chi minh City

Door: 4 friends

Blijf op de hoogte en volg 4friends

03 December 2014 | Vietnam, Hoi An

Gisteravond zijn we nog gaan eten bij little menu in Hoi An, omdat we eergisteren zo tevreden waren. Het eten was weer super goed!
Vanmorgen moesten we om 5 uur op, vertrek naar luchthaven om 7 uur en om 9.05u de vlucht naar Ho chi minh city.
rond 11.00 u kwamen we aan en zijn in de bus gestapt met nieuee chauffeur en busboy. We zijn meteen aan de sandwiches gegaan die we van tevoren konden bestellen. Ook werden we getrakteerd op een heerlijk chocolade gebakje. De reis met bus voerde ons langs de Mekong delta. De zogenaamde rijstmand van Vietnam. Hier kan heel Vietnam van rijst voorzien worden. De Mekong rivier is 4000 km lang en ontspringt in Tibet en loopt door tot in Cambodja.
Een tussenstop hadden we in de woonplaats van onze Vietnamese gids. We hebben daar een pagode bekeken. Er stonden 3 witte reusachtige boeddhabeelden, een staande, een lachende en een liggende. Geweldig mooi om te zien!
op dat moment was het 32 graden met een brandend zonnetje.
Van hieruit zijn we naar Can Tho gereden, waar ons volgend hotel ligt. En ..........stromende regen!
de geplande fietstocht kon dus niet doorgaan en zijn we met een groepje naar de lokale markt gegaan. Weer een hele leuke ervaring, want we hadden veelbekijks van de inwoners. De markt was erg kleurrijk door de vele vreemde groenten, fruit en allerlei andere etenswaren.
Vanavond diner in het hotel en als toetje nog een stuk taart om de verjaardag van Connie( reisgenote) te vieren.

• 03 December 2014 - 15:50

Hannie:

laat het maar allemaal smaken en ons een beetje watertanden.
    wij hebben gewoon boerenkool met wordt en bij de koffie pepernoten.

heerlijke vakantiemailtjes hier wordt ook genoten van jullie vakantie.

xxxx groetjes van ons allemaal